25 mars 2013

Boll av berberis

Berberis är en vacker och underskattad buske.

4 kommentarer:

Merja sa...

Har ett litet skott som jag börjat klippa i:)
Ha det!

Hannele på Hisingen sa...

Merja, toppen, men du kan väl vänta lite ;)
Berberis passar ihop med så mycket.

ulla laiho sa...

Jag gjorde ett försök med mina gröna berberis men hade nog väntat för länge (som du kan se på min blogg).

Din röda är vacker. Jag tycker det blir tjusigt när man använder en rödbladig buske för att "lätta upp" allt det gröna.

Hannele på Hisingen sa...

Det är aldrig för sent att börja, men börjar man med stora gamla buskar, får man ha lite tålamod... och hård nerklippning rekommenderar jag nästan aldrig.. men men..

Buskar beskär man varsamt, ta bort typ var 3:e gammal gren vart 3:e år, regelbundet. Därför startade jag Topiary-bloggen att folk skulle slakta buskar mindre... Det ska inte synas att man har jobbat i trädgården.